Author Topic: Updates.  (Read 594 times)

Dcav

  • Cleburne
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1332
  • On Target +35/-0
Updates.
« on: February 18, 2018, 09:48:44 AM »
Morning,


Been quite awhile since i visited.  Since moving to DFW, we have bought a small 5 acre farm/house.  Have a pair of Palomino horses, 25 odd chickens, 2 huge geese, and 3 ducks.  Newest addition is 5 guinea hens which are the loudest dang birds.  Also expecting our first child in June, so I've been busy!!!  Will be back on here regularly as much as possible. Been missing out on the shooting sports for sure.
« Last Edit: February 19, 2018, 12:02:14 PM by Dcav »
TSRA Life member

Wolfwood

  • N.B. TX
  • Rather Clever
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1106
  • On Target +9/-2
Re: Updates.
« Reply #1 on: February 19, 2018, 11:50:31 AM »
Phew Animal husbandry AND regular husbandry lol good job sounds like a nice setup congratulations!
« Last Edit: February 19, 2018, 02:52:26 PM by Wolfwood »

TexasRedneck

  • New Braunfels
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3578
  • On Target +52/-1
  • Spam Hunter Extraordinaire
Re: Updates.
« Reply #2 on: February 22, 2018, 10:17:02 PM »
I'd ask what took so long for the first young'un, but all those chicken's an' ducks explain it.........


Congrats!!!!
South Central Regional Director
Texas State Rifle Association

txhawg

  • Texas
  • Newbie
  • *
  • Posts: 6
  • On Target +0/-0
Re: Updates.
« Reply #3 on: February 24, 2018, 08:17:34 PM »
Guineas make the best guard dogs.  They'll make a racket when something's not normal.

What's so odd about your chickens?

Sent from my SM-G950U using Tapatalk

TexasRedneck

  • New Braunfels
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3578
  • On Target +52/-1
  • Spam Hunter Extraordinaire
Re: Updates.
« Reply #4 on: February 24, 2018, 09:14:00 PM »
Guineas make the best guard dogs.  They'll make a racket when something's not normal.

What's so odd about your chickens?

Wasn't anything odd about 'em.......until Dan showed up.

 O:h
South Central Regional Director
Texas State Rifle Association

Wolfwood

  • N.B. TX
  • Rather Clever
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1106
  • On Target +9/-2
Re: Updates.
« Reply #5 on: February 26, 2018, 12:26:38 PM »
Haha.

There is a group of pet peacocks at the front of my neighborhood.
Whenever a new vehicle they dot recognize comes down the main street we can hear them at my house like 5 miles out.

Had guineas as a kid and they were the same way.

TexasRedneck

  • New Braunfels
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3578
  • On Target +52/-1
  • Spam Hunter Extraordinaire
Re: Updates.
« Reply #6 on: February 26, 2018, 09:49:25 PM »
Yeah - guineas are some of the very best guard birds.  They're let you know when a predator's around pretty quick!  Peacocks....meh.  Although, we DID smoke one one time that wasn't too bad....lol  I don't think Mom ever forgave Dad for that one!
South Central Regional Director
Texas State Rifle Association

Dcav

  • Cleburne
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1332
  • On Target +35/-0
Re: Updates.
« Reply #7 on: February 27, 2018, 09:07:44 AM »
25 odd as in i dont want to count them lol
TSRA Life member

Dcav

  • Cleburne
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1332
  • On Target +35/-0
Re: Updates.
« Reply #8 on: February 27, 2018, 09:08:04 AM »
When the guineas chase one of the barn cats around, it is pretty dang funny.
TSRA Life member

TexasRedneck

  • New Braunfels
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3578
  • On Target +52/-1
  • Spam Hunter Extraordinaire
Re: Updates.
« Reply #9 on: February 27, 2018, 09:47:22 AM »
Yeah - guineas remind me of chihuahua's - they THINK they're a lot bigger than they are....lol
South Central Regional Director
Texas State Rifle Association

Dcav

  • Cleburne
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1332
  • On Target +35/-0
Re: Updates.
« Reply #10 on: February 27, 2018, 11:12:19 AM »
Yeah - guineas remind me of chihuahua's - they THINK they're a lot bigger than they are....lol
  Well a pack of 5 chase the barn cats regularly.  Pretty dang funny.
TSRA Life member

TexasRedneck

  • New Braunfels
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3578
  • On Target +52/-1
  • Spam Hunter Extraordinaire
Re: Updates.
« Reply #11 on: February 27, 2018, 08:15:22 PM »
Well a pack of 5 chase the barn cats regularly.  Pretty dang funny.

For sure - even better than watching mockingbirds dive-bomb the cats!
South Central Regional Director
Texas State Rifle Association

Wolfwood

  • N.B. TX
  • Rather Clever
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1106
  • On Target +9/-2
Re: Updates.
« Reply #12 on: March 03, 2018, 08:30:24 PM »
Yeah - guineas are some of the very best guard birds.  They're let you know when a predator's around pretty quick!  Peacocks....meh.  Although, we DID smoke one one time that wasn't too bad....lol  I don't think Mom ever forgave Dad for that one!


I really hope one wanders all the way to the backyard one day.
 O:-)
They look pretty tasty every time I'm checking the mail.

txhawg

  • Texas
  • Newbie
  • *
  • Posts: 6
  • On Target +0/-0
Re: Updates.
« Reply #13 on: March 07, 2018, 12:28:41 PM »
Guineas make the best guard dogs.  They'll make a racket when something's not normal.

What's so odd about your chickens?

Wasn't anything odd about 'em.......until Dan showed up.

 O:h


Sent from my SM-G950U using Tapatalk